Forum 113 Wrocławska Gromada Zuchowa  Smerfowa Gromada Strona Główna 113 Wrocławska Gromada Zuchowa Smerfowa Gromada
Forum 113 WrGz " Smerfowa Gromada" przy SP 76
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZACZAROWANA PALETA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 113 Wrocławska Gromada Zuchowa Smerfowa Gromada Strona Główna -> Sprawności grupowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vena
Administrator



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:57, 12 Wrz 2007    Temat postu: ZACZAROWANA PALETA

CYKL SPRAWNOŚCIOWY




Cykl sprawnościowy „ZACZAROWANA PALETA” ma za zadanie uwolnić duszę artysty z Naszych dzieci 
Pozwala rozwijać dziecięce zamiłowania do rysowania, malowania, rzeźbienia.
Stymuluje i pobudza wyobraźnię.
Sprawność rozwija poczucie estetyki, zdolności manualne, uczy wykorzystywania materiałów.
Kształtuje i rozwija młode talenty. Uczy dążenia do doskonałości w wybranej dziedzinie.
Cykl ma za zadanie również zainteresowanie dzieci sztuką oraz rozbudzenie miłości do sztuki.
Wszelkie prace i dzieła dzieci wyzwalają ich uczucia przez co pozwalają Nam zbliżyć się do Siebie.

OBRZĘDOWOŚĆ:
• Zuchówkę należy zamienić na czas trwania cyklu w pracownie w której Zuchy będą poznawały sztukę. Powinno rozstawić się dookoła przybory malarskie, podłogę zabezpieczyć folią. Dobrze jest również by powiesić na ścianach obrazy a na półkach porozstawiać rzeźby czy figurki.
Jeżeli mamy możliwość możemy postawić także sztalugi.
• Podsumowaniem cyklu może być wystawa prac Zuchów 
• STRÓJ – biała koszula, czapka malarska, pędzel
• ZUCHÓWKA- „ Pracownia Szalonych Mistrzów”
• NAZWY SZÓSTEK- związane z kategoriami sztuki czy kolorami 
• SPRAWDZANIE OBECNOŚCI- Każda szóstka ma własny pojemnik do którego dzieci wkładają PĘDZLE podpisane Swoim imieniem i nazwiskiem. Każdy Zuch ma też własną paletę z pustymi miejscami na kolory, po każdej zbiórce zostaje przyklejony Mu jeden kolor. Aby zdobyć sprawność musi mieć wypełnione wszystkie miejsca z kolorami 
• OKRZYK- „ Paleta Zaczarowana ! - Kadra
Gromada gotowa do malowania ! „ - Zuchy
• ROZPOCZĘCIE ZBIÓRKI – Apel, Okrzyk, Sprawdzenie obecności, rozpalenie świeczki, wybranie Strażnika Ognia
• ZAKOŃCZENIE ZBIÓRKI- KP + Okrzyk II, przyklejenie kolorów na palety
• OKRZYK II – „ Skończone malowanie ! - Kadra
Czas na dzieł prezentowanie ! „ - Zuchy
• SPRAWNOŚCI INDYWIDUALNE:
 Charakteryzator
 Dekorator
 Kronikarz
 Miłośnik sztuk plastycznych
 Mistrz origami
 Modelarz
 Plastyk
 Rzeźbiarz







I)
Cel:
 Nauka współpracy
 Zainteresowanie sztuką
 Rozwijanie zainteresowań
 Ćwiczenie refleksu i spostrzegawczości
 Rozwijanie intelektu

„ Ze Sztuką na Ty „ 


1. Obrzędowe rozpoczęcie (według obrzędowości Gromady)
2. Gawęda- „ Dziś postaramy się poznać SZTUKĘ  Dowiedzieć się co to takiego … „
3. GiĆ:
• „ SZTUKA” – Dzieci chodzą swobodnie po pomieszczeniu. Na hasła:
 ARCHITEKTURA- dobierają się w pary i tworzą DOMEK- chwytają się rękoma w górze robiąc daszek
 MALARSTWO- Dobierają się w pracy. Jedna Osoba udaje sztalugi obracając się plecami do drugiej, a druga maluje Jej palcem po plecach
 RZEŹBA- Stają na baczność, nie ruszając się ani nie wydając żadnego odgłosu.
 MUZYKA- Dobierają się parami. Jedna Osoba kuca i zwija się w kłebek udając nutkę a druga staje przy Niej udając „laseczkę” od nutki
• „Dama z Łasiczką i Warszawska Syrenka „ - Układanka. Dopasowanie kartoników z budynkami, obrazami, rzeźbami, tytułami utworów do haseł : Architektura, Malarstwo, Rzeźba, Muzyka
4. Piosenka- „ Plastelinowy Świat” – nauka 1 zwrotki
5. Zawody – Która „6” najszybciej zrobi krzyżówkę której hasłem będzie SZTUKA. Pytania w Krzyżówce powinny dotyczyć Sztuki i zagadnień z Nią związanych 
6. GiĆ- Krzyżówka- „6” wymieniają się Krzyżówkami
7. KR- Decyzja o zdobywaniu sprawności  Wybranie nazw „6”. Ustalenie OKRZYKU i sposobu sprawdzania obecności
8. Majsterka- Każdy Zuch wykonuje Sobie paletę z kartonu, zaznaczając 6 kółek na kolory i wycinając dziurkę na palec. ( do zaznaczania obecności na zbiórkach )
9. Obrzędowe Zakończenie + Zadanie domowe – Przyniesienie podpisanych pędzli , dużego brystolu i stroju obrzędowego

















II)
Cel:
 Rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych
 Nauka współpracy


„ Kolorowy Świat Malarzy „ 


1. Obrzędowe rozpoczęcie
2. Gawęda- „ Dziś wkraczamy w świat Malarstwa, poznamy znanych malarzy, ble ble ble „ 
3. GiĆ:
• „ Kolorki” – zabawa z chustą Klanza- Zuchy chodzą swobodnie po chuście. Prowadzący opowiada bajkę o malarzu który malował obraz na którym znalazło się to i to i tamto. Przy wymienianiu rzeczy Zuchy przemieszczają się jak najszybciej na kolor którego dana rzecz jest
• „ Tak się pisze na maszynie „ – Zuchy dobierają się dwójkami i „malują” paluchem Sobie nawzajem po plecach
4. Piosenka- „ Plastelinowy Świat”
5. Zabawa- „ Balonowy Malarz„ – Zabawę te najlepiej przeprowadzić na dworze. Na brystolu przyczepiamy balony wypełnione farbą- najlepiej olejną  Dzieci rzucają lotkami przekuwając balony które tworzą kolorowe obrazy 
6. Pląs- „
7. Zabawa- „ Malarski Nos” – malowanie nosem zanurzonym w farbie bez użycia rąk. Zuchy dzielimy na grupy i każda grupa próbuje wykonać reprodukcję znanego dzieła na jednym brystolu.
8. KR- Decyzja o wyjściu na wystawę malarską lub do galerii 
9. Obrzędowe Zakończenie
























III)

Cel:
 Zainteresowanie sztuką
 Rozwijanie osobowości przez poznawanie dorobku kultury
 Dążenie do doskonałości



„ Zwiedzanie Galerii „ 


Zbiórka wyjazdowa. Zuchy odwiedzą Galerię Sztuki, gdzie zobaczą działa znanych autorów.
Rozbudzimy w Nich chęć dążenia do doskonałości i naśladowania mistrzów.

Zadanie międzyzbiórkowe- Zuchy na kolejną zbiorkę mają przynieść:
 kartony,
 puszki,
 plastikowe kubeczki,
 rolki po papierze toaletowym,
 opakowania po maśle
 papier toaletowy
 puste butelki




























IV)
Cel:
 Nauka wykorzystywania materiałów
 Koncentracja uwagi, współdziałanie w grupie,
 Rozwój wyobraźni


„ Architektoniczne cuda”


1. Obrzędowe rozpoczęcie
2. Gawęda – „ Dziś będziemy Budowlańcami… „
3. GiĆ:
• „ Inżynierowie budowlani” - Dwóch ochotników będzie pełniło rolę "inżynierów budowlanych". Zadaniem każdego z nich będzie wybudowanie dowolnego obiektu użyteczności publicznej z przygotowanych klocków z pomocą "pracowników", których sobie dobiorą. Każdy "inżynier" ma 5 minut na zastanowienie się, co i jak będzie budował. Potem jeden z nich opuszcza pokój, a drugi dobiera sobie zespół do współpracy. Następnie wyjaśnia im, co będą robili i jak. "Pracownikom" zostają zawiązane oczy. Będą pracowali pod dyktando "inżyniera", który kieruje ich ruchami, ale sam nie może dotykać ani "pracowników", ani klocków. Posługuje się tylko głosem. Osoba prowadząca mierzy czas, w jakim budowa zostanie zakończona.
• „ Szukam pary” – Każdy Zuch podchodzi i losuje karteczkę. Karteczki dzielą grupę na dwie- jedna to wytwór architektury (np. dom, garaż, sklep, kościół), druga- czynność. Dzieli muszą zastanowić się co do czego pasuje a następnie odnaleźć Swoją parę. Osoby które mają „czynność” na Swojej kartce chodzą i pytając napotkanych osób czy może wykonać Swoją czynność u tejże osoby. Natomiast wytwory architektury- milczą, czekając na „odwiedziny„- aż ktoś do Nich podejdzie.
Np. Zuch 1 : „ Czy mogę u Ciebie zamieszkać ? „ ( oznacza to że szuka domu a Jego czynność to mieszkanie )
Zuch 2: „ Nie, ale możesz u Mnie coś kupić” ( oznacza to że Zuch jest Sklepem)
4. Piosenka – „ Plastelinowy Świat” – nauka 2 zwrotki
5. Majsterka- Każda „6” buduje inny budynek z materiałów które zuchy miały przynieść na zbiórkę ( kubeczki, kartony, butelki, rolki po papierze)
6. Zawody- „ Wysoki, gotycki zamek” – która szóstka ubuduje wyższy zamek ?
7. KR- Podsumowanie zabaw i zawodów.
8. Obrzędowe Zakończenie

















V)
Cel:
 Budowanie więzi w grupie
 Aktywna twórczość
 Rozwijanie autoekspresji, autokreacji
 Rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych


„ Rzeźbiarskie cudeńka” 

1. Obrzędowe Rozpoczęcie
2. Gawęda- „ Dziś będziemy rzeźbić i tworzyć … „ 
3. Piosenka- „ Plastelinowy Świat”
4. GiĆ –
• „ BEZLUDNA WYSPA” – „6” gromadzi się wokół stołu albo siedzi na podłodze. Wykonuje masę solną. Uczestnicy spędzą ok. 10 minut, klepiąc, ugniatając, ubijając tę masę na duże miękkie kawałki. Wspólnie formują z bezkształtnej masy wyspę z górami, grotami, rzekami itp. (bez słów)
oraz bez mówienia każdy zaznaczy swoje terytorium na tej wyspie, zbuduje szałas albo dom i wprowadzi tam zmiany, jakie chce
• „ ŻYWA RZEŹBA” – Szóstka losuje karteczkę która określa co mają ubudować. Jedna Osoba z „6” buduje rzeźbę mając za materiał wszystkich członków „6”. Może ich układać we wszelkich pozycjach i związkach. Rzeźbiarz włącza w rzeźbę także i siebie.
• „ MUZEUM RZEŹBY” – Zuchy przemieszczają się swobodnie po pomieszczeniu – „ Muzeum”. Kiedy prowadzący mówi – „W Muzeum Goście oglądają Warszawską Syrenkę „  Wszystkie Zuchy przybierają nieruchomą postać Warszawskiej Syrenki. Kto się poruszy- ten odpada.
5. Majsterka- Lepienie z gliny filiżanek 
6. KR- podsumowanie zbiórki, decyzja o zorganizowaniu własnej Galerii prac 
7. Obrzędowe Zakończenie + Zadanie międzyzbiórkowe- Przyprowadzenie Rodziców, Dziadków, Rodzeństwa, Koleżanek i Kolegów na Naszą wystawę






















VI)

Na zbiórkę przychodzą zaproszeni Goście 

Cel:
 Integracja Gromady z Rodzicami
 Ukazanie działalności Gromady
 Docenienie prac Dzieci 


„ Wystawa Naszych Prac”

1. Obrzędowe rozpoczęcie
2. Majsterka- Przygotowanie prac na wystawę, rozstawienie Ich po Zuchówce, podpisanie
3. Wystawa  Zaproszeni Goście oglądają prace i dzieła Naszych Małych Mistrzów
4. Aukcja- Sprzedawania prac 
5. Krąg Parady- Przyznanie Sprawności
6. Obrzędowe Zakończenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum 113 Wrocławska Gromada Zuchowa Smerfowa Gromada Strona Główna -> Sprawności grupowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin